15 grudnia 2014

Czy oversize może być za duży?

Myślę, że tak...Przynajmniej takie mam wrażenie po uszyciu tej sukienki.
Niby fajna, luźna i taka... "bezpieczna" bo można zjeść więcej na święta, ale coś mi nie leży.
Sukienka - model 116 z lipcowej burdy. Dzianina Ottoman kupiona w lokalnej pasmanterii. Fajnie się szyje i mam nadzieję, fajnie będzie się nosić.
Co mi nie pasuje?
- za szerokie rękawy
- zaszewki piersiowe jakby z nisko
- zbyt płytki dekolt - uwiera mnie w szyję
- myślę, że rozmiar 36 leżałby znacznie lepiej

Właściwie to mam mieszane uczucia. Wykrój schowałam, ale myślę, że wrócę do niego, żeby go lekko zmodyfikować i spróbować jeszcze raz.
Teraz jednak czas zabrać się za świąteczne prezenty dla Mamy i Siostry.

7 komentarzy:

  1. O kurcze, chyba faktycznie może. Ale wtedy ten dekolt byłby jeszcze ciaśniejszy. Może wyglądałoby to inaczej gdyby było wykonane z cienkiego materiału?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety Burda ma to do siebie,że wykroje nie zawsze pasują idealnie do sylwetki. Ale pomysł już masz, możesz formę zmniejszyć i ponownie skroić ale na płótnie czy wszystko się zgadza i wtedy wykroić na właściwej tkaninie :) Albo druga opcja samemu zrobić konstrukcję odzieżową. Ja zdecydowanie wolę robić sama konstrukcję odzieżową, ponieważ jest idealnie wykonana na moja sylwetkę. Zakup szeroki czarny pas przypnij go na wysokości talli, troszkę pomarszcz sukienkę i nie będzie widać że jest szeroka i do tego czarne dodatki. Sukienka będzie idealna na święta :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie pomysł bomba!! :D tylko powiększyłabym jeszcze odrobinę ten dekolt.

      Usuń
  3. Mnie tam się podoba : ), nawet bardzo. W końcu skoro to oversize to nie może leżeć idealnie-jest super,następnym razem zdecydowanie powiększ dekolt i będzie szałowo. Nie wiem co jest z tymi Burdowymi wykrojami,że czasami,a czasami nawet często nie leżą na nas tak jakbyśmy tego chciały ? Według tabeli mam rozmiar 38,po uszyciu okazuje się,że jest za duże, a kiedy potem próbuję drugi raz oszukać przeznaczenie i szyję rozmiar 36 to się nie mieszczę-frustracja sięga zenitu...Ale nieraz trafiam na model który naprawdę leży idealnie, dziwne to wszystko ; ). Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze spojrzenie na zdjęcia - jest świetnie! Potem przeczytałam Twoje zastrzerzenia - no dobra... może masz rację... Mimo to sukienka super i myślę, że warto popracować nad dostosowaniem kroju pod Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się ,że ciut za duża.Niepotrzebnie Cię poszerza ta kiecka.Szyłam też ten model bo lubię takie worki :) i zdecydowanie mogę powiedzieć ,że rozmiarówka podawana przez Burdę ni jak się ma do rzeczywistych rozmiarów.Z reguły po zrobieniu wykroju przykładam go do jakiejś starej dobrze leżącej kiecki z podobnego materiału i sprawdzam czy pasuje.Zazwyczaj nie:) więc robię korekty już na wykroju.
    W Burdzie ten model uszyty jest bodajże z żorżety więc wiadomo,że z dzianina będzie układała się inaczej.
    A nie masz wrażenia, że kieszenie są za wysoko?Bo tego akurat nie sprawdziłam i wszyłam u siebie już Burda kazała.
    A co dekoltu to bym nie powiększała bo taki urok tej sukienki w stylu retro.Ale na szwach bocznych i rękawach odjęłabym ze 2 cm.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie wyglądasz w niej dobrze, jednak zaszewki są trochę za nisko.

    OdpowiedzUsuń